reklama

Halooo hlada sa robota !

alebo ako som postupoval pri hladani prace (rozumej jobu)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

No takze po (akotak) uspesnom zvladnuti CV, bolo nacase vymysliet co s nim :) No moznosti som mal asi nasledovne:

a) zohnat niekoho, kto pozna niekoho, co o nejakej praci vie :)

b) zajst na "sajtu", ktora sprostredkuva pracu a vylovit cosi uzasne a zaujimave

c) zaregistrovat sa na stranke, ktora sprostredkuva pracu, napisat aky som "macho" a cakat na ponuky

d) (posledna zufala moznost) zdrhnut do irska bez roboty s tym, ze sa tam nieco objavi

No, zatial som teda vyskusal a,b,c.

a) kedze Dusan je v IE uz nejaky ten piatok a vehementne ma tam taha uz asi rok, zrazu sa stalo, ze volacka, nezname cislo, tam Dusan, ze ako ci fakt odchadzam a ze mu volala nejaka tetus, ze robota v Galway, ze ci mam zaujem. No ja ze jasne, dozvedel som sa ze ide o temporary job (tak na 3 mesiace) a ze sa jedna o Business Objects. "Business Objects?" bola moja otazka, po ktorej som ostal zaseknuty ako bager v tvrdej hline. Nakoniec som sa dozvedel, ze ide o data-mining a vytvaranie reportov (asi) v sialenosti nazvanej Crystal Reports a ze da tetus moej cislo a mam jej vyrozpravat, aky ze som dobry v krysalovych reportoch a ako v tom robim uz 3 roky (btw. v Irsku chcu vsade aspon 3+ years of experience, nech ide clovek hoci aj cistit hajzle, takze svatuskari, co neklamu tam asi budu mat probleme :) ). No takze som si nainstaloval zo siete Crystal Reports vo verzii 9 a za 20 minut uz zo mna bol kral z kralovstva Krystalovych reportoch. Sranda bola, ked mi staresina programator Boris pri slovach Crystal Reports vyrozpravaldojemny pribeh, ako sa mu vzdy chcelo plakat, ked bol nuteny s tympekelnym nastrojom pracovat. Dusan nakoniec forwardol moje CV a ja doteraz cakam na vyrozumenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

a) vo verzii II: asi pred rokom sami ozval spolubyvajuci z 1.rocnika na VS, ze robi v UK a hladaju programatorov v C++ a tak, vtedy som este nemal zaujem (priority slovenske prevazili priority ine). No ale po roku je situacia ina tak som rozhodil siet aj na neho. A ajhla, ze este je to aktualne, posli CV. No tak som poslal CV a ako druk cakam, kedy sa mi ozve spat. Je to sic UK, nad ktorym som neuvazoval, z coho plynie,ze budem musiet kupovat novu letenku a tiez nepoletim za nasou slovenskou mensinou do IE, ale je to zase permanent position a za pekne dengi, takze sa uvidi.

b) No stranok ponukajucich zamestnanie sa uzrcite da najst kopec, ja som sa obratil na www.jobs.ie a pre moju oblast (IT) je zaujimava aj www.computerjobs.ie. Zaujimavych jobov tu denne nachadzam kopec, ale zatial stale cakam na vyjadrenie z UK. Realne sa zacnem prehrabavat ponukami a zasielat CV az ked sa mi z a) ozvu, ze to vsetko pada.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

c) Tak do tejto moznosti vkladam velke nadeje. Dusan spominal, ze az ked sa zaregistroval na www.monster.ie a zverejnil tam svoje informacie, tak sa mu zacali hromadne ozyvat zamestnavatelia. Monster.ie okrem ineho aj ponuka moznost najst si pracu z ponuky - ktorych je oproti jobs.ie asi 10-nasobne mnozstvo. No takze som sa zaregistroval, je mozne zverejnit svoje CV napisane vo Worde (trochu sa vsak dosaha formatovanie) alebo si vytvorit CV priamo na stranke. Su tam sekcie ako most recent position, education, work experience, skills, ktore je mozne doaleluja prerabat a dotvarat. Zaujimave je, ze je mozne umiestnit az 5 roznych CV, ak ma clovek zaujem o viacero typov jobov. (napr. Java developer, Oracle developer, Project manager :) a naladit kazde CV torchu inym smerom). No a potom uz ostava len cakat, kedy sa ozvu zamestnavatelia, hladny po tej "Bozskej a Dokonalej" ((C) tomasco) osobe opisanej v CV. Ta stranka musi byt agenturami asi hodne navstevovana, pretoze svoje CV som zverejnil v nedelu a v utorok som mal prvu volacku. Akurat, ze ma baba tahala do prahy s posobiskom vo viedni :( Kazdopadne ako zalohu si to zatial nechavam. (btw. baba bola dobra, ze vraj sa jedna o pracu v ceskej pobocke americkej firmy a bude sa vykonavat u nemeckeho zakaznika - fuj az mi zivot preletel pred ocami, ze na kieho krista som si ja daval ze "nemcina - intermediate", ked uz ani nerozumiem reklamam na pracie prasky v PRO7. Nastasie to malo byt anglicky, ale sa tesim ako mi nejaky Fritz zavola, bude to cele v nemcine, nebudem mu poriadne rozumiet a omylom sa prihlasim ako gastarbeiter na nejaku pokutnu robotu ako je podpisovanie faktur pod hlavickou neexistujucej firmy...)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No takze cakam ako na den sudny, ze kto sa ozve skor, cely na ihlach ako budem zahuhlanemu irovi/irke vysvetlovat ze aku hviezdu("hviezdu") to vlastne dostanu do svojeho dokonale fungujuceho timu. Prioritne chem zobrat ten UK/lepsiu ponuku z Monsteru, ktora bude permanent ale ak nebude nist ani v Galway, tak si kupujem krompac a idem si dat prihlasku na Strednu kopacsku skolu (www.s-k-s.wz.cz/vyuka.html) a potom pojdem do IE prerazit v stavebnom priemysle...

Michal Ivan

Michal Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád bych si něco ujasnil. Když narazíme na ty vyšinuté zabijáky, tak se s nimi dáme do boje potichu? Šeptnem „vpřed“ a po špičkách k nim doběhnem s pokřikem „pššš“ a pak je udusíme v Listerově podpaží? Dokonalé !Spriaznene stranky:pyroslav.bloguje.cz - the other side of me alebo ja z pohladu ineho blogera :)picasaweb.google.co.ukno a tutok su nejake fotky mojich kamaratov, kde sa z rozlicnych pricin vyskytuje z casu na cas aj moja osoba Zoznam autorových rubrík:  LondynStalo sa...Muzika

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu