reklama

Na panske !

alebo ako to so mnou vyzeralo prve dni v robote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na a je to tu. Idem prvy krat do prace, plny ocakavania a hlienov, pretoze som tu len tyzden a uz som stihol ochoriet az hroza. Najblizsie ked budem z kokosu odstranovat chlpy, tak si prikupim aj ciapku, pretoze tu furt fuka, co neni dobre na moju terajsiu lysinu. Robota je celkom blizko, ked sa couram, tak asi 12minut peso z domu. Jediny problem je, ze potrebujem prejst podchodom, ktory vyzera dost, no povedzme spooky, a je cely navrhnuty tak, aby tam v noci prepadavali ludi, pretoze je cely uzky jak zakopy z 1.svetovej vojny, bez svetla a ma take tie odbocky a zakruty, ako stvorene aby v nich cakala banda homlesakov, aby ma potom priklepla kyjakom po tej mojej bolavej lysej gebuli a obrala ma o moje na slovensku tazko zarobene prachy. Druha moznost ako prevybrovat do miesta pre vykon povolania je prejst cez kruhovy objazd, lenze skutocnost, ze cezen prejde za minutu asi tolko aut, co vyrobi Lietavska Lucka za cely den z neho robi po Iraku tak asi druhe najnebezpecnejsie miesto na zemi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvy den v praci som mal v plane zaposobit a vyvolat dojem doveryhodnej osoby, ktora nechodi do roboty v krataskoch a sandaloch. No a specialne pre tuto prileztost som si z rodnej hrudy priniesol fasacke cierne gate a Bata polobotky. Lenze. V zhone som zbalil ine fasacke cierne gate, sice cierne a fasacke, ale take, ktore ma naposledy reprezentovali na maturitej pisomke a kedze 5 rokov studia a 3 roky prace na stolicke spravia s clovekom svoje, hned som pochopil, ze v ciernom asi nepojdem. Po hlbokom nadychu, styroch nadavkach a srdcervucom vykriku som gate sice zapol a zips s gombikmi drzali, popierajuc pritom asi tak vsetky zakony newtonovskej fyziky, ale zajst so zadrzanim dychom a modrou tvarou sa dalo tak maximalne do kuchyne. A to pri pohlade do zrkadla som mal pas ako panicka z 18. storocia. Takze so somranim som fasacke cierne gate zahodil naspat do skrine, navliekol si aspon kosielku a ordinary gate a vyrazil do naruce mojej ruzovej buducnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takze nasledoval moj slavnostny prichod do prace za zvuku fanfar pricom cela scena bola umocnena padajucimi ruzovymi lupienkami a radostnym pokrikovanim ludu, proste klasicky navrat imperatora. Nasledovalo predstavenie clenov posadky, co je ako som neskor zistil, rozmanita zmes ludi rozlicneho povodu. Dvaja anglicania, australcan, juhoafrican greckeho povodu, anglican pakistanskeho povodu, cech, dvaja slovaci a moja malickost. Prvy den som sedel medzi dvomi anglicanmi, ktori boli velmi mili. Pomahali mi s vybavenim vselijakych veci. Vybavenie National Insurance #, kde som len spomenul ze ci nevedia najblizsi office a Rory uz drzal telefon a volal na NINO Office a zistoval mi informacie. Ako druhu vec som potreboval nejakym sposobom vyriesit bank account, tak div ze za mna sami nevyplnili cely formular na internete a po tom co som spomenul, ze niekedy je problem ziskat ucet pre novopriselca, mi navrhli, ze pojdu do banky so mnou, ak bude problem. Toto ma fakt dostalo. Naozaj sa o anglicanoch nehovori ako o gentlemenoch nadarmo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Co sa tyka naplne prace, jedna sa o podobnu zalezitost ako projekt, na ktorom som pracoval na Slovensku. Proste obchodny system, ktory si ale firma rozhodla vyvinut sama vo vlastnej rezii. Aspon je mi znama anglicka terminologia. Pekna vec je ta, ze pouzivaju same moderne technologie pre vyvoj softveru, pricom cele to maju zalohovane, bezia tu paralelne systemy pre vyvoj a pre ladenie, pouzivaju CVS a kopec veci, takze sa tesim co vsetko sa mozem naucit.

Jedine co mi v zatial dost silne prekaza, je ze ajked je vonku zima jak na sibiri, tak narodnym sportom je mat v ofisoch naplno pustenu klimatizaciu, z ktorej to fuci ako z prudoveho motora. Ale aj napriek tomuto javu, su nie vsetci spokojny s klimatizovanim ich hlav co aj vidno na prieduchoch klimatizacie, ktore su povacsinou napchate papiermi, polepene paskami, foliami alebo su na nich z dosiek na dokumenty vytvorene primitivne "kridla" na usmernenie studeneho vzduchu na hlavy inych kolegov. No a aby som nezaostaval, napchal som aj ja prieduchu nad mojou hlavou gucou pohuzvaneho papieru, od ktoreho, kedze nie je prilepeny, ocakavam, ze v najblizsej dobe spravi PFUJ! a vyleti cez celu miestnost nejakemu chudakovi rovno na hlavu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kedze firma sporspredkuvava najma prenosy ale aj zaznamy sportovych podujati, tak sa to vsade v robote hemzi monitormi, televizormi a plazma televizormi, kam az oko dovidi. A naviac nase oddelenie sidli vedla HR oddelenia, kde sa to, pamatas si martin v. ked si sa bol uchadzat o pracu v accenture, tak si vravel, ze to tam vyzera, akoby tam robili same modelky, tak tu sa to na HR hemzi takymito zamestnankynami. Bo bol som ja u "svojej" HR assistant doriesit nejake administrativne veci a teda paaani. Som tam stal, zizal na slecnu HR assistant a blabotal nieco co bolo nezrozumitelnou zmesou anglictiny, vorlonciny, vulkanciny a posunkovej reci. Hmmm, ale hlavne je vyvolat pozitivny "prvy dojem"... Naozaj inspirujuce prostredie :)

No, na druhy den do mna 3ja husti developeri tlacili ako ze nam to tam vlastne cele funguje, pricom to na mna hrali, akoby som ja uz predtym robil 10rokov .NET projekty a rozumel im anglicky. Teda kebyze predtym nesprtam aspon cosi z tej tlstej ASP.NET knizky, tak by som mal ze aky velky otaznik nad hlavou. A nie ze len jeden. Take velke otazniky by to boli, ze by som asi bud nespaval, ale by som uz mal zbalene a cakal usopleny s placom na letisku na lietadielko domov.

Kedze momentalne je moj status nieco ako 'sick as a dog', takze som sa rozhodol poopravovat aspon hrdlo nejakym bylinnym cajickom. No lenze. Bylinne cajicky su tu celkom neznamy pojem, akoze videl som uz aj zihlavu, aj kdejake bazmegy, ale vyslovene caj na priedusky alebo prechladnutie alebo nejake sypane caje na chorobu som tu este nevidel. Ako som sa tak bruzdal v jednom obchode a pytal sa na caje na hrdlo, tak pani za pultom mi povedala, ze nic take zialbohu nemaju, ale nech reku skusim checknut cinana tunaka kusok cez cestu. Tak si vravim, parada cinan bude mat nejake normalne sypane caje, zalejem a mam vriesene. No lenze to bol akoze obchod tradicnej cinskej mediciny, kde postytuju aj aj akupunkturu a podobne sialenosti. Vysla taka nizsia pani cinanka v bielom doktorskom plasti, vyzvedela, co ma trapi, posadila ma, okusila moj pulz a pozrela jazyk. Tak jej vravim, ze som na kasu a ze zhanam nejaky cajicek proti boleniu hrdla, chripke a tak. Tak mi tam poponukala vsetko mozne, mozno aj extrakt z opustenych deti, no ja som ju ukecal len na ten cajicek. Tak sa ma pytala, ze na kolko dni to ako chcem, ci na tyzden a budem mat zasobu, alebo len na tri dni, ze za tri dni by sa to malo spravit. Tak si vravim, nech mi da na tyzden, zide sa mi nabuduce. Tak ma zase usadila dozadu, vytiahla 7 tanierov a zacala na ne sypat byliny. A kombinovala a kombinovala, no sedel som tam hadam 10 minut a furt kombinovala a ked toho na kazdom tanieri dobra kopa, tak to nasypala kazdy do samostatneho vrecuska. Akoze balenie na jeden den bolo velke ako polkilovy sacok cestovin, takze som odtial odchadzal s takou plnsou tesco igelitkou. Caj bolo treba uvarit a po uvareni ostal caj, alebo co to malo byt, husty jak fermes. Vonou pripominal pomyje a chutou... no Katka si dala praska a mala co robit, aby to nemala na koberci. Som zvedavy ako to zaberie, bo tieto hnusne veci vacsinou zaberaju. No a ked nie aspon viem, co mozem hladat u cinana a skusim nejak niekde vydolovat normalny bylinny cajicek.

No to je zatial hadam aj vsetko. Nabuduce napisem o tunajsich krasach a "kraskach", pretoze som tu uz pobehal celkom dost muzeii a aj nejaky ten palac.

Michal Ivan

Michal Ivan

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád bych si něco ujasnil. Když narazíme na ty vyšinuté zabijáky, tak se s nimi dáme do boje potichu? Šeptnem „vpřed“ a po špičkách k nim doběhnem s pokřikem „pššš“ a pak je udusíme v Listerově podpaží? Dokonalé !Spriaznene stranky:pyroslav.bloguje.cz - the other side of me alebo ja z pohladu ineho blogera :)picasaweb.google.co.ukno a tutok su nejake fotky mojich kamaratov, kde sa z rozlicnych pricin vyskytuje z casu na cas aj moja osoba Zoznam autorových rubrík:  LondynStalo sa...Muzika

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu